duikfun.reismee.nl

finding dory

De afgelopen dagen zijn we druk geweest met duiken. Afgelopen dinsdag had Menno zijn proefduik hier. Bij Lagun (waar we zondag ook al geweest waren om te snorkelen) We lagen nog maar net in t water of we zagen al een schildpad. En een verdwaalde zeester (deze liggen normaal veel dieper maar door de orkaan van laatst is ie wat verdwaald) en hele scholen vissen.

Het duiken ging goed en Menno besluit door te gaan voor zijn open water brevet. :)

Woensdag stonden er twee duiken op t programma, elk in een andere baai. Zo zie je nog eens iets....

De eerste duik moet Menno heel veel vaardigheden oefenen in t water en maken we een korte echte duik en de tweede duik is bij playa grandi (ja dat vieze strandje waar we zondag voor weggerend waren)

We zitten amper in t water en we spotten de eerste schildpadden al.

We zien iets dieper er nog veel meer.

We zwemmen nog iets dieper naar een mooi rif en groeten neptunus die daar onder water zit om de vissers geluk te brengen.

Ik zie een paarse murene maar als de anderen dichterbij komen vlucht ie weg onder de stenen.

Als de duik er bijna op zit moet Menno nog wat oefeningen doen zoals zijn masker onder water afzetten en leren wat je moet doen als je zonder lucht komt te zitten ( ja ze draaien dan gewoon je tank ff dicht)

Terwijl Menno aan t oefenen is zie ik ng ff twee schildpadden rakelings langsscheren. Wauw wauw wauw.

Dan is de middag al bijna voorbij en hebben we erge trek aangezien we geen lunch hebben gehad. We stoppen ff bij "Grote berg patat" en halen wat ongezonds te snacken ("Grote berg" is de naam van het dorpje).

Thuis chillen we nog wat in t zwembad en moet menno nog theorie doornemen. Onder invloed van de "duikersroes" gaan we vroeg naar bed.