duikfun.reismee.nl

twee dol fijne dagen :)

Vandaag staan er weer twee duiken op t programma. Menno's eerste gids duiken. We zijn nu ook echt buddies en verantwoordelijk voor elkaar. Ff een goede buddiecheck doen dus.

De erste duik is bij Directors bay. Voormalig shell terrein en een hele tijd prive terrein van de Oranje's geweest. Je kunt hier onder water nog oude resten van een veiligheidsnet vinden die de familie moest beschermen tegen haaien etc.

Het is een hele mooie duikstek met onbeschadigd koraal en daarvan een hele muur vol die tientallen meters diep gaat. Wij gaan maar tot 26 meter (Menno mag officieel maar tot 18 meter maar onder leiding van een instructeur mag hij dieper)

We zijn de hele duik omgeven door hele wolken vis.

En nu we wat dieper zitten is t water ook echt diep donkerblauw.

Na deze duik moeten we voor de veiligheid wat tijd boven water doorbrengen en dat is ook geen straf gezien t uitzicht.

De tweede duik gaat naar tugboat. Dit is een gezonken sleepboot die op omgeveer 5 meter diepte ligt. Hij is nog bijna helemaal intact.

We zwemmen er wat omheen.

loeren door de patrijspoortjes

en zien hele scholen vissen.

We mogen zelfs proberen naar binnen te zwemmen maar dit is nog best lastig omdat je die tank op je rug hebt en dus breder bent dan je verwacht.

We zwemmen hierna weer terug over t rif naar de instapplaats en zien onderweg nog een schorpioenvis

en een stel french angelvissen. Wat een stoere duiken waren dit.

Voordat we naar ons huisje terugrijden kijken we nog of de flamingo's dichtbij staan.

Maandags staan we weer extra vroeg op en rijden we weer naar t aquarium voor een tweede kans om in open water te duiken met de dolfijnen. Donderdag was ie afgezegd omdat de dolfijnen weigerden.

Nu gaat t gelukkig wel door en we zijn maar met vier deelnemers totaal.

Eenmaal in t water is t zo geweldig!!! De twee dolfijnen hebben er zin in en buitelen over ons heen

en onder ons door.

We mogen ze aanraken als ze naar ons toekomen

en een half uur lang heb ik moeite om m'n drijfvermogen goed te houden aangezien ik elke keer zo buitensporig happy wordt van deze dieren dat niet alleen mijn hart een sprongetje maakt maar ook ikzelf richting oppervlakte.

Na dit geweldige avontuur kijken we nog wat rond in t aquarium en proberen we nog een vliegende pelikaan op de gevoelige plaat vast te leggen.

Dan is t tijd voor lunch en dat nuttigen we weer bij cafe Hemmingway aan mambo beach.

Wat een verschil met onze strandjes aan de westkant van t eiland. Bij ons zijn t bijna verlaten mooie strandjes met veel locals en hier is t strand bezaaid met bodybuilders en ander string dragend volk. Echt zien en gezien worden. Leuk om even naar te kijken maar wij zijn blij met onze eigen lieve strandjes.

Als we weer thuiskomen relaxen we de rest van de middag in t zwembad.