duikfun.reismee.nl

gogogogogogo :)

Vanmorgen om 4 uur stond de wekker. Snel opstaan, aankleden en ff wat ontbijten en dan de koffers in de auto(wat met de nieuwe auto toch echt veel makkelijker past met de vijfdeurs) en op naar Schiphol. Zelden de A2 zo leeg gezien :)

Op Schiphol doet KLM nog ff moeilijk over over een pond ruimbagage dus open die koffer en een boek verplaatsen naar de handbagage en hij mag alsnog zonder bijbetaling mee.

Na de douane eten we nog een lekker broodje en dan precies op tijd begint t boarden en om10.05 taxien we weg van de gate. Eerst nog ruim 20 minuten rijden want we vertrekken vanaf de polderbaan maar dan zijn we toch echt onderweg.

We kijken drie films, eten af en toe wat en vervelen ons zoals gewoonlijk tijdens zo'n lange vlucht dood. Gelukkig hebben we extra beenruimte en een plekje voor twee naast elkaar dus t is te doen maar lang duurt t wel.

Dan klinkt de piloot door de luidspreker met de mededeling dat het zonnig is met ruim 30 graden op Curacao en dat ie spoedig de landing in zal zetten. Jippie eindelijk!

Tijdens de landing werken mijn oren gelukkig mee (ben een beetje verkouden en de hele vlucht zaten ze verstopt) en dan mogen we uitstappen. Wow wat een hitte komt je tegemoet. ff wennen hoor na de 6 graden van Nederland van vannacht.

We hebben een ED formulier waarmee we direct door mogen lopen bij de douane en ook bij de Alamo autoverhuur gaat t zeer snel. Terwijl ik Antiliaanse guldens (ja echt in dezelfde kleuren als onze oude Nederlandse guldens) pin wordt de auto al gebracht en off we go :)

Eerst naar een supermarkt aangezien er bij ons appartementje niks in de buurt zit. Hier lachen we ons kapot. Echt letterlijk alles uit Nederland is te verkrijgen. (zolang je maar flink wil dokken) We houden t dus lekker bij de lokale produkten en met een tas vol lekkers verlaten we t pand. Wel grappig is dat we gewoon kunnen betalen met pin.

Na een 20 minuten rijden komen we aan bij de Jan Kok Lodges waar we de komende 13 nachten zullen verblijven. Dit is nog leuker en knusser dan we al hadden gezien op booking.com. We hebben een klein appartementje met eigen keukentje en een buiten woonkamer. En direct als we aankomen worden we al verwelkomt door onze huiskat. Denk dat ie bij t appartement hoort. Hij is niet weg te slaan :)

We voelen ons al gelijk thuis en besteden de rest vd middag aan lekker bankhangen buiten en kroelen met poes di dit zeer waardeert.

Rond 8 uur plaatselijke tijd gaan we naar bed (in Nederland is t nu al 2 uur 's nachts)