duikfun.reismee.nl

girls day out:)

Om 9 uur staan we op Hato airport om Saskia op te halen die vanuit Aruba een weekendje overkomt. We rijden gelijk door naar Willemstad om de boel daar te gaan verkennen. Als eerste de beroemde pontonbrug. We lopen er overheen en we deinen wat heen en weer. Vanuit hier hebben we een super uitzicht op de mega hoge koningin Julianabrug waar je alleen met de auto overheen mag rijden.

We dwalen wat door Willemstad, genieten van de kleurrijke huisjes,

shoppen wat, doen lekker gek bij de letters Curacao en Dushi,

Drinken met uitzicht op de brug een lekkere smoothie,

Kijken hoe de brug opengaat als er een schip door wil. (de hele brug vaart naar de zijkant met de wandelaars er nog gewoon op. Als t wat te lang duurt komt er een klein veerbootje je eraf halen)

We kopen mango's op de drijvende markt die nu door de crisis in Venezuela wat minder keus heeft)

Na een ochtend hier rondgedwaald te hebben rijden we richting t westen. We willen wat eten maar t tentje wat we op t oog hebben blijkt nog dicht. We rijden door naar t strand van Porto Marie waar we neerstrijken op t terras.

Terwijl we daar zitten genieten we van de idylische baai met hagelwit strand en een pelikaan die op de pier rond loopt.

Na onze lunch rijden we terug naar ons appartement om de zwemkleding te pakken en onderweg komen we nog twee rondknorrende kleine zwarte varkentjes in de berm tegen. Geweldig die natuur hier.

Met zwemkleding racen we weer terug waar we snel t water in springen. 't Water is heerlijk en we blijven er lange tijd in Bij deze baai hebben ze op de zeebodem een soort parcours gemaakt van stenen die nu begroeid zijn en vissen aantrekt. We zien veel verschillende soorten waaronder een zee aal en een steenvis. Ook de kleine koffervis (hebben we omgedoopt tot cabin luggage) steelt de show.

We blijven nog een uurtje hangen op t strand en bestellen lekkere smoothies met citroen en passievrucht.

Als de zandvlooien echt hinderlijk beginnen te worden vertrekken we en besluiten we uit eten te gaan bij de Buurvrouw. Bijna blut komen we hier vandaan ( we dachten dat we in antiliaanse guldens betaalden maar t waren amerikaanse dollars en da's bijna twee keer zoveel) en brengen na een hele geslaagde dag Saskia naar haar hotel.

Bij ons huisje is er bij de nieuwe buren wat herrie. Wat blijkt: ons huisje kwam met een kat, hun huisje kwam met een schorpioen in de wasbak :(

Hierna gaan we snel slapen want we hebben morgenochtend weer vroeg afgesproken.