duikfun.reismee.nl

roadtrip noord

Om 7:45 gaan we naar onze auto om Saskia op de afgesproken tijd p te halen. Voor de veiligheid sluiten de eigenaren van de lodges de poort dus helaas.... we kunnen er nog niet uit. Sas heeft een soortgelijk probleem... zij wil uitchecken maar in haar hotel is ook nog niemand te bekennen. Een half uurtje later zijn deze problemen opgelost en kunnen we op weg.

Eerst langs de zoutvlaktes waar de flamingo's nu wel heel dichtbij staan.

Vervolgens gas erop richting westpunt waar we willen gaan snorkelen met schildpadden. Daar aangekomen zien we t lelijkste strand ooit. Heel veel afval op t zand, er rijden vrachtauto's overheen en de pier daar zak je al doorheen als je ernaar kijkt. Ook is er geen schildpad te bekennen. We rijden dus weer verder. De route die we rijden is wel echt heel mooi. Door t regenseizoen waarin we nu zitten regent t vooral snachts heel hard en daardoor is t hele eiland groen. We rijden door mooie bogen van groen en langs de kant vd weg is soms mangrove.

We stoppen bij Lagun waar we onze snorkelspullen aantrekken en snel t water inplonzen. t Water is heel erg helder en we zien weer veel soorten vissen waaronder deze keer ook een kleine murene.

We hangen nog wat rond op t strand en genieten van de lokale kindjes die zich op elkaar aan t uitleven zijn. Wat een lol kun je hebben met een emmer en zeewater.

Dan wordt t lunchtijd en we besluiten bovenaan de kliffen te gaan eten in een lief restaurantje. Geen slechte keus blijkt later want t eten smaakt voortreffelijk en en zitten tientallen boomkippen (leguanen) in de bomen en struiken rondom. Deze dieren kunnen ook al goed bedelen en al snel zitten ze onder je stoel. We voeren ze blaadjes sla en later ook de schijfjes sinaasappel die aan de rand van ons glas zitten. Dit vinden ze nog lekkerder want nu lopen ze zelfs over elkaar heen. :)

Hierna wordt t tijd om Saskia weer terug naar de luchthaven te brengen. Veels te snel ging dit weekend om maar wat was t leuk om elkaar hier te ontmoeten.

De rest vd dag lummelen we wat bij t zwembad. Best alweer veel indrukken zo die eerst paar dagen hier. Morgen besluiten we een rustdag in te lassen om dinsdag helemaal fris te zijn voor t duiken Menno gaat t weer proberen en hopelijk bevalt t want dan gaat ie ook z'n brevet halen hier en kunnen we samen duiken.