duikfun.reismee.nl

dolfijndiploma

Donderdagochtend om 7 uur rijden we naar t aquarium waar ik me om 8 uur moet melden bij de duikschool. Ik ga duiken in open zee met dolfijnen. Althans.... dat was de bedoeling.....

Als we aankomen krijgen we gelijk te horen dat de dolfijnen te onrustig zijn en weigeren om naar buiten te gaan. Als optie kan ik in hun bassin (is best groot en ook gevuld met zeewater) duiken. Ik besluit dat dan maar te doen en na een uurtje mag ik met nog een ander stel mee naar de dolfijnen.

We hebben wel geluk want t programma wordt gedaan door een moeder dolfijn en haar dochter die samen in een bassin zitten. Dit betekent dat ik continu een dolfijn om me heen heb tijdens de duik :)

T volgende half uur mag ik de dolfijn aanraken, handsignalen geven, krijg ik meerder kusjes etc. Wat een mooie ervaring en wat is dit leuk om een keer vanaf onder water te zien hoe die beesten uit t water springen. Wat een kracht zit er in die beesten.

Na de duik ga ik Menno halen die de hele ochtend heeft zitten leren voor z'n examen morgen en gaan we lunchen op Mambo beach. Ook hier serveren ze lekkere smoothies en nog lekkerdere salades. Aangezien pa jarig is tracteren we onszelf maar op nog een drankje. Proost pa :)

Hierna rijden we weer terug naar ons huisje aangezien Menno nog een half boek door moet nemen. Terwijl Menno leert dobber ik in t zwembad en ga ik op zoek naar boomkippen rondom ons verblijf.

vrijdagochtend om half 11 maakt Menno zijn examen. Maar een klein foutje!!!! Uiteraard is ie geslaagd en ik ben supertrots op hem. Je moet t maar ff doen in twee middagen leren.

We rijden weer naar een lief baaitje waar we Menno's vierde duik gaan maken. Ik mag Menno helpen met buddybreathen. Dit houdt in dat je samen met een fles lucht moet doen terwijl je duikt. Ook de andere oefeningen gaan goed en al snel zijn we weer lekker aan t duiken. We gaan deze duik naar ruim 18 meter diepte waar we zeer mooi koraal zien. Op de terugweg zien we zelfs een 2 meter lange dikke vette knalgroene murene. :)

De tweede duik van vandaag is in een baaitje iets verder weg en ook die duik gaat goed. t Is nog ff lastig oefenen met t onder water uit en weer aantrekken van de duikset maar ook dat gaat uiteindelijk goed en aan t eind van de duik is Menno officieel geslaagd en heb ik een duikbuddy als broer niet meekan. Om dat te vieren maak ik een paar koprollen onder water :)

Moe maar voldaan brengen we de avond door bij ons huisje waar onze huiskat al op ons zit te wachten.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!