duikfun.reismee.nl

nog een roadtrip

Vandaag een dag boven water. Na uitgeslapen te hebben en een uitgebreid ontbijt vertrekken we weer richting noord westen. Natuurparken bekijken. Eerst weer ff een stop bij de flamingo's. Deze blijven zoooo mooi. t Lijkt wel alsof ze zich vandaag extra aan t uitsloven zijn.

Hierna komen we langs t plaatsje st Willibrordus in de volksmond hier ook wel Williwood genoemd.

Na een klein half uurtje rijden komen we aan bij nationaal park Sheta Boka. Bij de ingang worden we welkom geheten door een leguaan.

t Natuurpark staat bekend om zijn woeste rotspartijen waar we er verschillende van gaan bekijken.

Ook is er een grot waar je aan de ene kant in kunt kijken en die vanaf de andere kant door golfslag volloopt met water wat een oorverdovend lawaai geeft.

t Indrukwekkendst is wel Boka Pistol. Dit is een kleine inham in de rotsen waartegen af en toe golven op botsen en dat geeft een geluid alsof iemand een pistool afschiet en maakt dan hele hoge splashes.

Ook zien we hier veel hagedissen

Mooie cactusvelden

En diverse vogels

Na ruim drie uur rijden we verder Noord voor onze lunch bij Sol Food. Hier hebben ze de lekkerste pizza's van t eiland zeggen ze. En we zijn t er helemaal mee eens. We eten hier met uitzicht op een mooie baai en blijven lang zitten. Wat hebben wij t toch slecht zeg :)

We rijden terug via de wat kleinere weggetjes waar t door de regentijd hier (die alleen 's nachts valt) heel erg groen is.

Onderweg komen we een geit op de weg tegen

En twee varkentjes

Om af te koelen springen we ff een uurtje t zwembad in waarna we weer verder gaan met onze roadtrip.

De zon gaat bijna onder als we weer langs onze roze vrienden rijden. Ze staan nu met zn allen bij elkaar wat een mooi plaatje geeft.

Dan racen we naar Kokomobeach om de zon echt onder te zien gaan. Onderweg komen we nog twee warawara's tegen.

Net op tijd zijn we op t strand en we hebben geluk. Meestal gaat de zon onder in nevel maar vandaag is t helder.